Pyrenéerna, jacuzzis och YFU-möte

Jag har aldrig haft en såhär händelserik helg. Jag skriver den lite i punktform, så att det blir lättare att läsa;

Fredag; Kom hem kl. 18.00, som alltid, och konverserade en timme med min värdmormor som kommit för att passa mina värdbröder över helgen.
Basket, som alltid, fast jag var inte RIKTIGT lika värdelös som tidigare, jag kanske ska bli basketspelare, höhö
Kom hem vid halvtio, tryckte i mig en pizza och ville gå och lägga mig tidigt. Det gick dock inge bra, men lyckades somna vid midnatt.

Lördag; alarmet på min älskade mobil ringde 3.30 och jag och min värdmamma åkte till en annan by för att hinna med en buss till Pyrenéerna, där vi vandrade. Det var inte så mycket snö, men blåsigt och -10. Det var hur som helst huuuur vackert som helst, jag vet inte om det är så vackert i Sverige också, när inte allt är begravt i snö, men nu har jag hur som helst lust att fjällvandra i en månad eller så, en dag var för lite.





Efter att ha vandrat i några timmar, kom vi fram till en sjö. Där åt vi picknick och solade och hade oss innan det var dags att vända tillbaka. Efteråt tog vi bussen till ett sånt där ställe med jacuzzis och bastus etc. Det fanns en pool där som var så varm att den ångade, fast den var utomhus. Mitt huvud var typ nedkylt och så simmade man omkring i vattenånga bland bergen; får ni en chans att göra det ; ta den!
Sedan åkte vi vidare till en Restaurang där dom försåg oss med, soppa, mer soppa, förrätt, mer förrätt, varmrätt, ost, efterrätt, en till efterrätt och choklad. Jag är fortfarande mätt. (det är såklart bara något jag säger, jag var lika hungrig som alltid söndag morgon)

Söndag; Vi kom hem vid 4.00 på natten och jag och min värdmamma gick och la oss direkt. Dock så ringde än en gång min älskade mobil och sa att det var dags att kliva upp vid 6.30. Då åkte vi iväg till Mont de Marsan (eller ngt sånt) för att besöka en kyrka med YFU. Jag vill inte säga att det var alltför intressant, men det var en cool sak och det var att om man stod i mitten av källaren och sa något, då hörde man sin röst som om det vore typ 20 röster som körade samma sak, men det var bara den i mitten som hörde något. Arkitektur kan vara coolt.

Därefter åkte vi och åt en till picknick och sedan var det dags att prata om de 5 månaderna som passerat och de 5 månaderna som återstod. Snabbfakta för er som vill åka med YFU, man har 3 möten. Ett en månad in på året, det andra när halva året passerat och det tredje som avslut på allting.
Mot slutet var hur som helst alla gråtfärdiga. I September när vi hade första mötet så frågade dom frågor som "Vad vill ni göra under året?" och "Har ni fått några kompisar än?"
Nu frågade dom frågor som till exempel "Vad har ni inte gjort än som ni vill hinna med innan ni åker?" och "Har ni fått några kompisar ni tror ni kommer hålla kontakten med när ni åkt?"
mot slutet tror jag alla ville skrika VI VILL INTE ÅKA HEM

Jag gick och la mig vid sju-tiden den kvällen.

Nu måste jag bädda min säng (till pappa som har tjatat på mig i 17 år att bädda min säng på morgonen; nu gör jag det varje dag!!!!) och sedan gå till bussen. Ha det bra <3


Kommentarer
Postat av: Frida

shit vad häftigt det ser ut! :D

roligt at läsa allt du gör ju, bli bättre på att uppdatera!:D haha

2011-01-27 @ 15:39:55
Postat av: Ann-Sofie

Gud så häftigt... Låter som ett riktigt äventyr att vara ute på. Är det någonting som du skulle rekomendera andra ungdomar att åka iväg på??? Var det dyrt??? Skulle du göra om det om du fick chansen??? Det här lät väldigt spännande... Hoppas att du får en bra dag!

2011-01-27 @ 15:53:50
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-27 @ 16:39:11
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0