Påsklov

Nu är jag inne på min andra vecka på lovet. Tiden går fort; kort resumé på hur resten av utbytesåret kommer se ut:

Imorgon åker jag till La Rochelle, fram tills skolan börjar.
En vecka i skolan (eller aa, 4 dagar)
Paris en vecka med skolan
3 veckor i skolan
Mina föräldrar kommer en vecka
1 vecka i skolan
2 veckor ledigt, sen åker jag hem

...dom borde ha ett 2-årsalternativ

Det känns konstigt, för för tillfället börjar alla mina kompisar prata om nästa år. Det känns konstigt, jag har inte mycket att säga.. eftersom tanken jagar mig: nästa år är jag inte här

Första helgen på lovet var jag på festival, jag kände inte till många band, men upptäckte många nya. Sedan på söndagskvällen kl.3.00 så var det ett technoband som bestod av två killar som remixade musik. Och vet ni vad? En av låtarna var på svenska! Det tyckte jag var lite kul...
    Vi tänkte försöka låta bli att säga att jag var svensk; så min kompis sa till alla att jag var från Tyskland.. Det funkade jättebra, tills vi upptäckte att läskigt många franskar kan prata tyska. höhö...

Sedan så spenderade jag första veckan med att sova, kolla på film, vara med min värdmamma och på fredagen så åkte jag på en fest hos en kompis. Lördagen var jag hos Marie, söndagen kom grannarna över och så grillade vi. Jag kommer sakna måltiderna med grannar som varar i 5 timmar, vi äter för fort i Sverige.

Igår hade jag vårstädning med min äldsta värdbror och min värdmamma; och dagens aktivitet är att städa bilen. Ska försöka skriva mer senare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0