Helg x 2

Jag har ju inte skrivit på ett tag; så jag tänkte sammanfatta mina två senaste helger + lite bilder.

Nu ere iaf våååår!! Med dagar då vi har 25 grader och sol. Mina armar är solbrända.

Fredagen förrförra helgen följde Margaux me mig hem, på lördagen åt vi utomhus me min värdmamma och mina värdbröder; vi åt ute för första gången i år. Och spenderade dagen me att ta foton. Min värdbrorsa skulle va fett bra som modell, han älskar att inta en pose, hålla den 5 sekunder och sedan byta.





På kvällen gick vi på en middag-med-dans som min värdmamma anordnade (tema: 80-talet) i vår by; jag och margaux valde att titta på alla som dansade, men hade det väldigt kul ändå.




_______________
_______________




Denna helgen fick jag min årliga vårsjuka (som nu botats av allergimedicin,, så nu vet jag iallafall vad den berott på under alla dessa år), vilket gjorde att jag sov hela lördagen (vilket betydde inställda planer,, vilket e sorgligt för jag vill inte missa saker innan jag åker). På söndagen åkte jag in med min värdmamma och mina värdbröder till Agen för att se på en carneval... Det har dom här under mars, april, i typ alla städer. Det var coolt att se :) min värdbrorsa (på bilden) hade konfetti krig med alla i paraden som gick förbi.







 

Nästa vecka börjar påsklovet som varar i två veckor. Första helgen (d.v.s. denna helgen) åker jag med Marie och lite annat folk till en helgfestival,, det ska bli kul, det e typ mest franska band; men ett band har tydligen en svensk gitarrist och sen kommer en fransk sångerska som gjort en hit med en refräng vars text är (översatt): Han är så snygg, han måste vara svensk (jag skojar inte, det är faktiskt texten)

Sen ska jag träffa kompisar och så under första veckan, andra veckan åker jag med min värdmamma för att få se Frankrike lite, vi ska typ bo hos olika som hon känner, och sen avslutas resan i la Rochelle hos min värdmormor,, när loven är långa kan man göra mycket :P (när skoldagarna är långa kan man göra lite ><)


Kommentarer
Postat av: D

Alltså min historielärarinna påstår att svenska män för fransyskor är som italienare (eller för den delen fransmän) för svenska tjejer, så det kan ju vara anledningen till låttexten haha. pus

2011-04-05 @ 14:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0