Franska skolan


Skulle smileyn ha en näsa skulle det vara ungefär där jag bor


Efter mina första 3 skoldagar är jag helt slut! Det finns inte mkt ork att blogga eller att svara på alla mejl, ledsen för det! Franska skolan är helt otroligt fantastiskt.. utmattande >< man går 9 timmar per dag och får ungefär 10 minuter på sig att äta (50 minuter att köa in till matsalen). Man får trycka i sig så mkt mat man hinner och hoppas att lektionerna på eftermiddagen inte är alltför jobbiga (vilket dom är).
Något jag har märkt av franska elever, är att de inte klagar! Aldrig, inte på lärare, inte på skolan (okej,, ngra kommentarer om skolmaten kanske), inte på ngnting. Svenskar klagar jämt, i jämförelse! Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men här e alla glada seriöst hela tiden! (även om många äter typ två gafflar av skolmaten och sedan går utan mat 10 timmar i sträck?)
Innan jag åkte hit blev jag varnad för att vissa lärare inte skulle vara särskillt välvilliga emot att ta emot en utbytsstudent, men det e snarare tvärtom. Historia läraren ska ge mig alla hennes anteckningar innan varje lektion så att jag kan hänga med i det hon säger och slippa anteckna själv, och min lärare i engelska kommer från england, vilket gör att jag 2 hela timmar i veckan förstår vad man säger till mig!
ekonomi klasserna här var hemska, jag fattade ingenting (min klass tröstade mig med att de inte heller fattade någonting), men det slutade med att jag slapp läsa den kursen.


För tillfället läser jag:
Historia-Geografi
Historia-Geografi på engelska
Engelska
Matte
Matte inriktning ekonomi
Arkitekturen och konstens historia
Spanska
Någonting-jag-tror-ska-motsvara-naturvetenskap
Franska
... jag tror det är allt jag läser + idrott 2 h/vecka och dans 3 h/vecka

Det blev ett långt inlägg,, och jag babblade bara på lite om skolan.... bravo om ni orka läsa!!

Nu ska jag gå ut och njuta av solen!!!

À demain! :*

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad kul att alla är så snälla o hjälpsamma! Det känns nog lättare efter några veckor då du kommit in i språket bättre! Puss från Ma!

2010-09-12 @ 18:23:57
Postat av: Emmmmyyy

Hihih du e best <33 ;D

2010-09-12 @ 19:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0