Pepparkakor och karamellkräm

...är vad jag just har ätit. Efter att ha gått utan mat mellan lunchen vid elvatiden (som var oätlig) och middagen vid halv åtta så får man alltså sallad som förrätt, omelett som varmrätt, efter det baguette och ost (och min värdmamma köper hem nya ostar hela tiden för att jag ska få smaka dem, så tack till henne för det ;>) och sedan karamellkräm som man tydligen doppar kakor i. Kakorna smakar exakt som pepparkakor (julkänsla!!), och alla har varnat mig för att franskar inte äter kryddade bakverk?

Hursomhelst så har franskarna inte riktigt greppat det där, ät lite och ofta, tror jag. 
MEN i frankrike har dom en lag som vi inte har i sverige. I sverige har vi ju en lag på att man måste varna för bieffekterna med alkohol i reklamer,, här måste man varna för bieffekterna med alla reklamer angående något onyttigt. Därför står det saker som "för din hälsa, ät inte för mycket socker, fett och salt" och sedan en länk till en hälsohemsida, tillsammans med alla reklamer som på något sätt rör mat... Det hindrar dock inte franskarna från att leva på just bröd, ost och choklad. Liksom våra reklamer inte hindrar svenskarna från att dricka alkohol.
Jag undrar om det skulle funka bättre om man använda omvänd psykologi, som btw e skrämmande effektivt på min 3åriga värdbror!

Skulle nog kunna skriva mer, men vill inte trötta ut er och dessutom måste jag ägna mig åt mina studier

IMORGON ÄR DET FREDAG OCH SEDAN HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELG

Kommentarer
Postat av: Vickan

JAG LÄSER! TA MIG TILL FRANKRIKE!

2010-09-16 @ 21:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0