Höst...

...är det inte här. Inte än, men trots att det är stekande sol och 25 graders värme mitt på dagen så blåste det ganska kallt i förmiddags när jag var ute och gick. Nu har jag höstkänsla; beroende på när man börjar räkna har jag haft minst 4 månaders sommar, jag börjar längta till hösten



Idag har jag: Ätit grodlår
..jepp, det har jag. Det var inte särskillt speciellt, det hade ganska tråkig konsistens och smakade typ ingenting, inte det bästa franska köket har att erbjuda. Jag har fortfarande inte smakat sniglar,, hoppas det är intressantare!

Jag har också bakat smulpaj till min kära värdfamilj. Båda mina värdbröder konstaterade att dom inte gillade den genom att titta på den (eftersom den ena lever på vinägerdränkt sallad, vindruvsjuice och baguetter och den andra gör som sin storebror, så tog jag inte så illa upp), men min värdmamma och min "värdmormor" (eller vad jag borde kalla henne) verkade tycka om den. Till Vickan: KOM HIT! Jag vet inte vad jag gör för fel, jag tyckte INTE om den, fast jag använde exakt samma recept som vi använde i sverige.. Jag behöver dina magiska kockhänder

Hoppas alla ni där hemma har en bra helg,, <3

Kommentarer
Postat av: Freddy

Hanna panna! Vet du möjligtvis vilken adress du bor på nu? Jag vill skicka brev...

2010-09-18 @ 23:08:13
Postat av: Mammie

Vi har inte så mycket höst här heller - ganska varmt o skönt. Men jag håller med, det är mysigt med lite höst o tända ljus...Barn o smulpaj kan vara lite si o så, så då det gäller barnen skulle jag satsa på kladdekaka - men det kanske är vanligt i Frankrike.

2010-09-19 @ 20:09:06
Postat av: Frida

tänkte kommentera så du vet att jag läser ;)

jag vill ha sommar!

2010-09-19 @ 20:40:51
Postat av: Vickan

Mejla mig också! men assåehh..

I know you need me! om jag hälsar på ska dom allt få smaka på RIKTIG smulpaj!

2010-09-20 @ 18:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0