Van Gogh vs. Hiroshige




Nu är det äntligen Fredag och jag är helt utmattad. Jag kommer nog iallafall ha mycket att skriva om på min blogg, för just nu har jag något att göra varje dag en bra tid framöver... :P

Imorgon ska jag inte göra så mycket, på förmiddagen. Tror jag ska gå in till själva byn och köpa bröd och sedan funderar jag på att måla något; jag har haft en stor lust att måla sedan vi hade en lektion i konsthistoria och tittade på kopior Van Gogh målat av japanskt måleri, just nu funderar jag på att strunta i alla andra framtidsplaner och bli konstkännare!


...Sedan ska jag och min värdfamilj åka in till Agen och se på en tävlingar i hundsport, jag vet inte vad grenarna heter på svenska men det går i stort sett ut på att hunden anfaller någon, apporterar något eller liknande. Tror det heter något med "attack och bitning" om man översätter det från franska, men det heter något annat på svenska...
Ska vara där hela eftermiddagen/kvällen, sedan ska vi åka till mcDonalds och äta middag (vi bor på landet där mcDonalds is no where to be found , så det är ganska stort för mina värdbröder att få äta middag där ;>), och sedan ska jag åka till en annan stad, för att få skjuts av en kompis till en annan stad, där jag ska gå på bio. Vi ska se Wall street, fast jag tvivlar på att jag kommer fatta något eftersom dom nödvändigtvis måste dubba allting här.

Idag höll jag ett föredrag om Tarantino på engelskan, jag gjorde det tillsammans med en mexikansk utbytesstudent, som bor på gränsen till USA; Engelska lärarn hälsade att vi fick högsta betyg och egentligen inte behövde göra något mer under året. Jag önskar dom kunde säga det i Sverige också...


Kommentarer
Postat av: felicia

högsta betyg!? hej-slappa-resten-av-året! fan va najs. grattiiss:D

2010-10-03 @ 18:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0