Strejk!

Idag strejkade Frankrike så jag slapp gå i skolan. Istället åkte jag in till Agen och tittade på demostrationerna. Det var ganska intressant, så jag filmade; men jag är för trött för att försöka komma på hur man lägger upp filmer på bloggen, så jag lägger upp foton istället!

 
För att ni som läser min blogg faktiskt ska lära er något så berättar jag här lite om situation Frankrike; Deras president vill att folk ska pensioneras vid 65 års ålder, vilket folket nu protesterar mot (jag tror det är 60 år för tillfället, men e inte säker). Min värdmamma tror att det kommer bli otroligt mycket protester och demostrationer och strejkar under året, eftersom folket kommer fortsätta strejka och presidenten kommer fortsätta att inte lyssna,, ;>


Jag är otroligt dålig på att blogga, och ännu sämre på att svara på mejl, men jag ska försöka ha det som regel att ta mig en kvart varje dag och skriva vad som har hänt. (förutsatt att det händer något varje dag =) )

Nästa vecka ska jag börja spela basket, det är bra för även om jag springer tror jag inte det liksom väger upp alla ostar och all choklad jag trycker i mig !

Nu ska jag gå och vara social med min värdmamma, men jag ska försöka skriva ett seriöst och mer berättande inlägg imorgon, för då är det inte desperate housewives på tv!!!

Fortsätt läs min blogg så ska jag försöka göra den intressantare,, hejdååååå<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0