Höst på riktigt

Nu saknar de flesta träden löv, och det har ösregnat hela dagen. Jag älskar det, efter jag har skrivit detta ska jag ut och springa!

Helgen har varit jättekul! I fredags gick vi till en bar där alla dansa salsa, hon som tog med mig dansade jättebra. Jag föredrog att titta på, men en kille lyckades lära mig den lättaste dansen. Igår köpte jag massa höstkläder, och besökte en katedral. Jag brukar tycka om att göra det mesta, men denna katedralen....; Jag skulle kunna flytta in där bara för att få gå runt i den hela dagarna!
Jag köpte också lättlästa böcker på franska; en bok hade världens charmigaste namn, "Snigelpajen" (La tarte aux escargots),, det kändes så franskt att jag var tvungen att köpa den!

(dessutom blev jag kär i omslaget)

Trots att jag lovade fler bilder har jag inte tagit så många, men ska försöka ladda upp några ifrån igår ikväll.

Jag har också upptäckt att det finns en kanal som visar How I Met Your Mother; de 2 första episoderna kunde jag inte sluta skratta åt barney som pratade franska,, värt att se, jag lovar!!

Min svenska börjar bli fruktansvärd, det tar evigheter att hitta orden och jag måste läsa igenom varje mening 904764324 ggr (exakt). Men för er information har jag helt slutat läsa böcker på svenska och har dessutom varit värdelös på att svara på mejl från sverige den senaste vecka (vilket ni nog har märkt),, Jag har däremot börjat läsa vi fem böckerna på franska!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0