Det har gått lite trögt...

...Att skriva denna helg! Jag har varit sjuk, typ matt och illamående.
So that's why, men idag mår jag bättre!

Jag har inte så mycket att berätta. Idag åkte jag och min värdfamilj ett turisttåg med en guide. Det var inte så intressant, det var mest åkrar och träd. Guiden tyckte träden var jätteintressanta och så fort det kom en ny växt stannade han tåget och pratade om den. När det kom ett slott (som var för långt bort för att man skulle kunna se det) sa han ett årtal och ett namn, och åkte vidare mot nästa spännande växt!!

Nej, men det var faktiskt lite mysigt, och jag älskar hösten!! Och att vara i Frankrike under hösten! Typisk dag när jag inte är i skolan: Jag går bland alla träd med färggranna löv med vingårdarna i bakgrunden, kommer fram till en idyllisk fransk by med gamla och otroligt charmiga hus och köper nybakta baguetter. Jag vill aldrig lämna Frankrike!! 

Kostnader för att utföra en sport i Frankrike
Jag har fått en fråga som kommentar, och jag tänkte svara på den som ett inlägg eftersom jag tror att det är något många som vill åka till Frankrike som utbytesstudenter undrar. Vad det kostar att utöva en sport här.

Jag är ingen expert, men jag tror det i regel är billigare än Sverige. Man betalar för september-juni, och karatelektionerna jag ville ta skulle då ha kostat 115 euro (ungefär ett terminspris i Sverige alltså). Jag gissar att det är ett ganska generellt pris för vilken sport som helst.
     Jag vet inte hur det ser ut i övriga Frankrike, men min skola erbjuder också sport! Dans, bodypump, rubgy (tror jag) och kanske basket, är inte säker. Det är billigare, 12 euro tar dom för ett år, och då är det efter skoltid en gång i veckan.
     Jag kan skriva vad mina basketlektioner kommer kosta när jag vet det!!!

Jag har lovat massor nu att börja blogga på franska; så denna blogg blir tvåspråkig efter höstlovet!!!


Kommentarer
Postat av: feliciaaa

nu har jag segat lite med att läsa men i'm back!

vadå aldrig lämna frankrike?! nej nu jävlar hanna.



hahaha nej men det låter helt awesome underbart där borta, snart flyttar jag. i sverige är det regnigt och bajstråkigt justnu. fast löven e ju rätt fina!

2010-10-19 @ 14:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0