Monday morning wake up knowing that you gotta go to school

Okej. Jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle ta för någon rubrik, så jag tog den första meningen ur låten jag lyssnar på just nu (Belle & Sebastian - Expectations, lyssna lyssna) Den passar lite för imorgon är det måndag och då är det dags att vara seriös igen *host*

Jag är inte särskillt bra på att blogga,, godkänner ni om jag gör om detta till en veckoblogg? Jag kan lova ett inlägg per vecka, men mer känns lite.. jag vet inte

Okej.. Så denna vecka har väl mest gått up på att ta sig igenom 5 långa skoldagar och i fredags spelade jag basket. Jag börjar inte bli BRA (ingen risk för det), men jag klantar mig inte riktigt lika mycket som i början.

Sedan i Lördags åkte jag in till Agen med en tjej från klassen. Där tänkte jag dela med mig lite av den svenska kulturen; så vi gick till mcdonalds och åt pommes med glass. (har vi också mcflurry med kitkat smak i sverige? jag har ingen aning, men det är otroligt orättvist om vi inte har det). Jag köpte byxor (jag saknar week day ;<) och var väldigt lockad att köpa boken "franska för idioter" (men nöjde mig med en cd). Ska nog köpa den nästa gång jag är där. (sedan gick vi till en park där vi satt i solen utan jackor, i slutet av november, jag lämnar aldrig södra frankrike!!!)

Sedan på kvällen kom våra grannar, och åt något jag inte kan stava, med oss. Man typ smälter ost i något som liknar spadar och sedan häller man det över diverse saker, t.ex. skinka, potatis, champinjoner och tomater.

Idag har jag varit på en utställning med choklad (varför har vi inte det i sverige?) det var kanske inte jättemycket att se, men man blev överöst (är det ett ord?) med smakprov. Jag köpte alldeles för mycket mörk choklad med kaffesmak. mums !!

- Nästa månad kommer Luftslottet som sprängdes ut på franska, om någon är intresserad.

Dett blev ett lite random inlägg med onödig information. Dålig på att ladda upp bilder är jag också. Förresten, jag har en fråga och ni får gärna skriva i kommentarer vad ni tycker; håller min svenska på att bli märkbart sämre? Jag tror det...

Om två veckor ska jag spendera en helg i Toulouse, längtar!!!

Kommentarer
Postat av: Magda

Det finns visst Mc flurry med kitkat smak!! haha :)

2010-11-21 @ 22:22:51
Postat av: Camilla

Ni åt Raclette!! :D

jag var utbytesstudent i Frankrike med YFU förra året, Raclette är fett gott!! Fast det är ju den mesta franska maten :3 bäst är att hälla osten på potatis tkr jag ^_^

2010-11-23 @ 16:36:34
Postat av: felicia

den låten är grym btw!

haha fyfan va skönt väder! du skulle se kära stockholm justnu, snöoväder typ. tågen har gått som dom ska hittills iaf, vilken grej! hoppas du fotar som en idiot för jag vill se aaallt sen. puss

2010-11-24 @ 14:03:51
Postat av: Mike

Alltid lika spännande och läsa dina inlägg!! Och svenskan duger bra, fast kanske lite annorlunda meningsbyggnad är det, men kvittar! Väntar på lite videosnuttar:-) kram

2010-11-27 @ 21:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0