värme!

(förlåt för att jag typ aldrig uppdaterad)

Här är det varmt. När jag säger varmt, menar jag varmt. Idag blev det för varmt med min skinnjacka så under lunchrasten så satt jag i linne i solen. I mitten av december. Nästa år spenderar jag jullovet i södra frankrike, ni är välkomna att joina mig om ni vill!!

Okej.. så ganska mycket har hänt under dessa två veckorna.. Typ :P Jag har bland annat varit i Toulouse, och jag vill ladda upp bilderna därifrån, men tyvärr så vill inte min dator det, så den hänger sig varje gång jag försöker (microsoft word har också slutat funka).. hmm,, sedan har jag kommit fram till vad jag vill göra efter gymnasiet; jag ska åka jorden runt med folket härifrån (och sedan tror jag att jag ska bli fransklärare i england)

Min helg i Toulouse;
Fredag - Jag kom dit tillsammans med den litauiska (skriver man det så?) utbytesstudent; hon är en otroligt skön människa!! Sedan så åkte vi hem till familjen där vi skulle bo hos över helgen (en ex-yfu-värdfamilj), dom var också otroligt sköna människor. Mest av allt gillade jag deras italienska granne som kom över för att spela kort efter maten. Framåt midnatt dansade hon och sjöng Shakira. Jag är inbjuden att bo hos henne nästa gång jag vill besöka Toulouse; visst finns det allt underbara människor?

Lördag - Först så åkte vi in till ett köpcenter bredvid Toulouse. Där åt vi på Subway (okej, en av anledningarna till att jag inte skulle kunna bo på landet permanent är att det är en timma till närmsta subway), och så köpte jag lite grejer (en leopardring och en tröja). Var där med värdfamiljens 16 åriga dotter, och hennes kompis.
Sedan tog vi bussen och träffade hennes andra kompis och sedan gick vi på en rugbymatch.
Sedan åkte vi in till Toulouse och gick på en julmarknad. Och sedan gick vi runt i affärer.
Sedan åkte vi hem till dem igen, åt, och sedan kom lite annat folk och så gick vi på Harry Potter 7. Seriöst, jag älskade filmen. Jag verkade led när jag såg femman och sexan, men jag har sjukt stor lust att gå på sjuan igen.

(lite franskt ordförråd för er som vill åka till Frankrike och se harry potter 7 del 2 på franska:
Hogwarts - Poudlard
Professor Snape - Professeur Rogue
Hufflepuff - Poufsouffle
Ravenclaw - Serdaigle
Slytherin - Serpentard
... franskmännen är ju som dom är :P)

Söndag - Jag, den litauiska utbytesstudenten och föräldrarna åkte in till Toulouse och dom visade oss alla typ kulturella grejer och alla byggnader o.s.v. Finns inte så mycket intressant att skriva, ska försöka lägga upp bilder!!

Hmm har inte tid att skriva mer nu; ni har iallafall något att läsa i väntan på att jag min dator ska sluta krångla..

Ha det bra alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0