Tillbaka till verkligheten





Sååå nu har första veckan sedan lovet passerat. Tiden har gått sjukt fort, fast det kanske var för att många lärare åkte med treorna till Bordeaux så vi hade många håltimmar. Jag sammanfattar min vecka eftersom att jag tror att det är första gången jag gör det, så får ni en överblick vad jag ägnar min fritid åt.

Måndag: Vi har äntligen börjat med basket på idrotten,, jag är lite mindre värdelös på basket än på badminton,, (I frankrike väljer man 3 sporter och sen utför man en sport per termin. Först hade jag löpning, vilket var kul. Sedan hade jag Badminton, som var mindre kul, nu har jag som sagt var basket som är jättekul).

Tisdag: Slutade vid lunch, vilket var trevligt. Satte mig på ett kafé med Camille och Marie hela eftermiddagen eftersom dom ville titta på en ny kille i en parallellklass som satt på samma kafé. Jag älskar att bo på landet eftersom att en ny person = the happening of the month. (Han kom hursomhelst ifrån Bordeaux och hans föräldrar hade skickat honom till att bo på internatet här för att han skulle börja anstränga sig i skolan; dom valde den staden/byn där verkligen INGENTING händer för att han inte skulle bli distraherad av sin omgivning xP)

Onsdag: Jag slutade återigen vid lunch. En kompis -Nicolas- från en stad i närheten kom och hämtade upp mig, sedan åkte vi till en mcdonalds 30 minuter härifrån, åt, gick i affärer och sedan åkte vi hem till mig och kollade på Hitta Nemo på franska.

Torsdag: Vi hade en 4 timmars håltimme, så jag gick hem till en kompis som bor mittemot skolan och såg filmen Neuilly sa Mère, vilket är en fransk film som handlar om en invandrare från förorten ska bo i ett av de finaste villkvarteren i Paris.. Den var typ underbart kul och jag älskade den,, SE DEN.. (den är gullig för den är anpassad för typ 13, 14-åringar)

Fredag: Jag spenderade typ 3 timmar att prata med den-nya-killen och min/hans kompis. Jag försökte muntra upp Den-nya-killen för att han verkade sakna Bordeaux, men när jag sa att jag tyckte att det var skönt att bo på landet ett år som omväxling, tror jag att han trodde att jag skämta.
På kvällen spelade jag basket, tro det eller ej men jag blir bättre och bättre!!!

Lördag: Lyckades ta mig upp ur sängen vid elva-tiden, duschade, lagade lunch åt mig och min värdbror, åt, dammsög mitt rum och sedan kom Nicolas hit och vi gick ner till floden och typ solade för det var typ sommar-varmt.. sedan gick vi tillbaka hem till mig och sen var han tvungen att åka och nu tittar jag på NCIS Los Angeles.

Kommentarer
Postat av: Mam

Hej

Saknar dig och vill inget hellre än att sitta på ett franskt kafé och njuta av solen. Jag börjar som Sandra nu och räknar dagarna tills vi åker ner. Torde vara typ 81 dagar...Och vem är egentligen Nicolas...

2011-03-08 @ 20:37:09
Postat av: Sazzie

Låter trevligt, miss u!

Hihi^^ Mit Harry Potter namn är nu Heidi Clark :D



Love ya!



//Sazzi

2011-03-08 @ 20:40:47
Postat av: Jennifer

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-05-07 @ 16:26:48
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0