3 månader och 10 dagar

Om 3 MÅNADER OCH 10 DAGAR åker jag hem.


jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte
jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte inte

Jag tänkte alltså uppdatera lite och försöka förklara varför jag inte vill åka hem. Helt enkelt därför att franskarna är underbara, jag bor i ett land där vår skolgård är finare och har mer historia än Södertälje som stad. Jag äter baguetter till frukost lunch middag (förutom när jag börjar en timme senare och äter frukost vid skolan, då vi går till bagaren som är en jättesöt 60-åring och köper croissants, går till ett kafé, bär bort borden till solen på andra sidan gatan och lyssnar på folk som spelar gitarr och tittar på marknaden bredvid.)

I onsdags åkte jag in till Agen med Marie, vi gick runt lite där, jag köpte 2 böcker på franska och spenderade 4 timmar på ett kafé. I torsdags kom Nicolas hem till mig efter skolan, i fredags spelade jag basket. I lördags åkte jag till Toulouse och spenderade 4 timmar med min värdmamma och regionalansvarige för YFU här. Min värdmamma kommer vara regionalansvarige nästa år (alla ni som åkte till Region sud-ouest kommer alltså ha henne som ansvarig), vi åt crêpes och drack te på en te-salong.

Anledning till att hon ville att jag skulle vara med var för att med oss satt en tjej som ska åka till Sverige, inte detta år men nästa. Så hon ville typ prata me mig om hure va att bo där. (ni har inte lust att bli värdfamilj, mamma och pappa? hon är lika gammal som Emmy och jättesöt som person)

Sen så kom en kompis som bor i Toulouse och hämtade upp mig, spenderade eftermiddagen och kvällen med henne i Toulouse och sen åkte vi hem till henne och såg franska filmer (såg en underbar film, vet inte vad den heter men ska ta reda på det, alla som vill åka till frankrike MÅSTE se den), sen i söndags tog vi cykeln och cyklade runt i hennes kvarter och så. Det var vackert. (Köpte ett par converse och ett par högklackade skor som jag aldrig tar av mig; jag är kär)

Idag har jag varit i skolan, vi ser på en film på konsthistorian som heter "blow-up", den e ganska bra. Annars har jag mest haft håltimmar och spenderat tiden i solen hela dan.

JAG KOMMER ALDRIG HEM, THERE; I'VE SAID IT

Kommentarer
Postat av: mamma

Du kommer visst hem! Så det så! Så var det sagt!

2011-03-24 @ 18:33:04
Postat av: Bellarcissa (Sazzi)

DU SKA KOMMA HEM!

Du och jag ska gå på HP 7 del 2 tillsammans och jag ska klä ut mig till Luna Lovegood, oki???!!!!?!?

2011-05-04 @ 20:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0