Första hälsningen från Frankrike



Hallå alla där hemma! Jag vet att jag inte har bloggat på ett tag nu (och inte alls sedan jag kom till Frankrike), men nu tänker jag försöka börja igen.

Till alla er som inte har hört något ifrån mig på ett tag, allt är bra med mig! jag har inte börjat skolan än, det var meningen att jag skulle börjat i måndags, men så blev det inte. Anledning? Jo för tillfället strejkar alla i frankrike, vilket gör att skolorna är stängda. Imorgon börjar jag dock skolan och jag börjar bli nervös :s

Min värdfamilj är jättesnälla och verkar glada över att ha mig hos sig, jag har två värdbröder som är 3 och 8 år gamla. Det e lite utmattande då och då men jag är glad att jag har syskon, man behöver inte fatta allt dom säger för att leka med dem!

Där jag bor har det varit sol varenda dag (förutom just idag som det har regnat hela dan) och temperaturen har väl legat som minst på 25 grader i skuggen (lunchtid). Kan inte säga att jag saknar Sverige. Tiden hittills har jag mest ägnat åt att besöka olika närliggande städer och byar med min värdfamilj, solat, gått promenader in till byn, övat franska genom barnböcker & tv och åt att äta (och det var inte så svårt att vänja sig vid ost efter varje måltid ;>)

Min franska e väl inte perfekt för tillfället, men jag börjar hänga med i deras samtal här hemma och kan för det mesta hänga med i handlingen i tv-serier (tittar mest på kriminalserier så har blivit proffs på brottstermer). Min 3åriga brorsa älskar dora utforskaren och det är också väldigt användbart!

Nu ska jag återgå till att njuta av sista dagen på mitt förlängda sommarlov!!!
Ha det bra alla och har ni några frågor, kommentera så svarar jag i nästa inlägg!

Kommentarer
Postat av: Christina

Lycka till! Hoppas det går bra för dig:)

2010-09-07 @ 18:41:10
Postat av: Dunja

Det där låter fantastiskt. Jag tänker på dig varje gång vi har historielektion i skolan, vilket är fyra dagar i veckan, min lärarinna bryter väldigt mycket på franska. Skriv snart igen!

2010-09-08 @ 19:12:48
Postat av: Yvette

yay jag hittade din blogg :) Det låter asnice i Frankrike :D var bor du någonstans?

Dora utforskaren är verkligen ett bra barnprogram :) fett pedagogiskt

2010-09-10 @ 09:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0