Mitt stora problem när det kommer till språk här är inte franskan

...Utan spanskan.
Jag är ganska säker på att, om man skulle kunna bli underkänd i franska skolan, skulle min spanska lärare underkänna mig. Jag har glömt allt. Jag förstår inte hur jag någonsin kunde få MVG i spanska. Vi skulle svara på frågor om en text, jag fattade att det hade något att göra med turister, för att det var det enda spanska ord jag förstod. Frågorna besvarade jag med en annan fras jag kommer ihåg "No sé" (jag vet inte ens om det är rätt?).. så underbart med ett år där betygen inte är viktiga ;D (OBS! Den mexikanska utbytesstudenten har förgäves försökt hjälpa mig, efter att ha skrattat ett tag åt mitt spanska uttal)

För någon vecka sedan frågade jag min värdmamma om inte galetter (stavning?) var franskt. Vilket det var, men hon hade aldrig gjort det. Men idag så tyckte hon att det var dags för en klassisk måltid med galetter. För er som inte vet det är galetter som pannkakor gjorde på bovetemjöl, som man äter med diverse fyllningar.
Först äter man en galett dränkt i smör, sedan en fylld med ost. Därefter kan det variera, men min värdmamma trodde att det mest klassiska var med ägg, ost och skinka. Behöver jag ens säga att jag är ganska så mätt för tillfället?
    (Nu i efterhand inser jag att jag borde tagit kort på dom, för jag e dålig på att lägga upp bilder. Och att läsa kan bli lite långtråkigt,, nu ska jag lägga ner min kamera i väskan så att jag kan ta kort imorgon! ;D)

Kommentarer
Postat av: dunja

Así, amiga!

2010-10-08 @ 13:32:01
Postat av: Anonym

Galletter med lax vill jag ha, mums...

2010-10-10 @ 14:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0