Nu är det jul i alla hus

Nu har jag äntligen fått jullov!! Eller äntligen,,, jag tycker om alla i skolan så mycket och jag har så roligt där att jag inte vet om jag föredrar jullov eller skolan. Det ska bli skönt att få sova lite längre på morgnarna och orka vara uppe senare på kvällarna. Dessutom ska jag se till att ta tag i min träning och försöka springa lite oftare. Imorgon åker jag med min värdfamilj till La Rochelle. Det ska bli bra och åka dit en vecka; jag känner att jag under helgarna är lite för mycket överallt och inte alltid är med min värdfamilj tillräckligt mycket, det ska därför bli bra med en vecka att spendera med dem.

Idag var jag i Agen med Camille, men det var för kallt så vi åkte hem till hennes morföräldrar och spelade UNO med dem. Dom var så otroligt gulliga och charmiga och man blev så glad av dem. Sedan kom hennes pappas sambo/fru/vetintevad. Hon hade släktingar i Sverige, i Göteborg tydligen. Hennes morfar sjöng alltid svenska barnvisor för henne, så hon kunde pippi långstrump på svenska ("här kommer pippi..."), fast hon hade ingen aning om vad det var hon sjöng om.

I Torsdags snöade det. Alla var helt till sig (Latitia tog min kamera och tog kort utanför skolan, får se om jag lägger upp några när jag får dit) Här byter inte bussarna till vinterdäck, eftersom det är is och snö på vägarna ungefär 2 dagar/år. Det kommer därför inga bussar om det snöar, fast i torsdags kom dom. (ingen var typ i skolan ändå för alla hade "antagit" att bussarna var inställda och stannade hemma).

Ikväll ska jag se på Twilight 3, på franska. Woho!!



Kommentarer
Postat av: ebba

Hej, ska du vara med på nåt läger i Tyskland nån gång? har för mig att det är för alla YFU-studenter i Europa. Vad vet du om det? Jag kommer antagligen att åka till Frankrike med YFU om nåt år och jag försöker samla så mycket information som det går ;) Tacksam för svar!

2010-12-20 @ 22:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0