Lyceens en grève (gymnasieleverna strejkar)

Det är inte bara lärarna som strejkar, idag kunde man inte komma in i skolan pga. eleverna; alltså blev torsdagen inte så jobbig som jag hade fruktat :P Franskar, you've gotta love them
 
Idag har det dock varit iskallt hela dagen, vilket gjorde att jag gav denna strejk 90 minuter -som jag spenderade med några från klassen i närmsta mataffär- (sedan tog vi oss in genom en sidoingång och tog skydd i skolans varma källare ;>). Jag måste ändå säga att det var ganska duktigt för alla elever som gick litteratur (=pundare enligt dom i min klass) att sitta ute i kylan hela dagen; men det måste ha varit svårt för alla dom som inte gillar cigarettrök.


(OBS! dom gick och hämtade soptunnorna från helt random trädgårdar tror jag, undrar om dom ställde tillbaka dom också?)



Kommentarer
Postat av: Mam

Har du fått ditt klädpaket?

2010-10-16 @ 15:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0