La Rochelle



På söndag åker jag till La Rochelle, och jag fyller 18!! Det är lite trist att alltid fylla första helgen på lovet, eftersom det är många som reser iväg. Jag kanske ska fira med mina kompisar här på Lördag, men tror det kommer skjutas fram till November. Jag kan hur som helst inte VÄNTA PÅ HELGEN!!

Idag har jag gått och varit rastlös och längtat, det var strejk = ingen skola (min blogg börjar bli lite enformig, strejk, strejk, strejk). Spenderade morgonen med en joggingtur tillsammans med min värdmamma och deras hund längst floden. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag älskar hösten!!!

Eftersom jag inte har gjort så mycket idag (min läxa i biologi tog 5 timmar) har jag inte så mycket att skriva. Faktum är att det är väldigt svårt att blogga, jag vet inte vad ni vill veta?

JAG FICK 13/20 PÅ PROVET I KONSTHISTORIA!!! läraren var snäll nog och betygsatte inte min franska
Jag är stolt över mig själv; i Frankrike får man "une note" (typ som ett betyg) mellan 1-20 efter varje inlämning, 10 är genomsnittet, och allt under 10 anses "dåligt" -det var 3 stycken i min klass som fick 10 eller mer på senaste ekonomiprovet- och allt över 10 anses som bra. I slutet på året får man ett genomsnitt (alltså är allt man gör lika viktigt) och en lärare delar ALDRIG (verkligen aldrig) ut 20/20 (jag har 19,5 i engelska ;>)

På fredag ska jag börja på basket, vad det är med denna sport vet jag inte men jag älskar den, önska mig lycka till!!!
Och på torsdag har jag prov i matte, wohooo ><


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0