Några random facts

Idag har jag besökt ett museum i samband med kursen i konsthistoria. Det var en utställning med spansk konst efter och under inbördeskriget; det var ganska interessant men ingenting egentligen att blogga om (kan ju sägas att vi fick en 1 timmes lång analys på Guernica av en stammande guide). ...Så jag idag tänkte jag istället lista lite random facts:

1. Franskarna tycks tro att Sverige är engelskspråkigt; de upphör inte att bli förvånade när jag påpekar att svenska finns.
2. De som vet att svenska är ett språk tror att det är som en dialekt till holländska.
3. Det enda mörka bröd jag har sett sedan jag kom hit var smaksatt med choklad.
4. På våra biologi lektioner får vi lära oss att vattenkraft är jättedåligt och att vegeterianerna är anledning till miljöförstöring.
5. Varje kanal visar en serie per kväll; till exempel ikväll är det desperate housewives (BARA desperate housewives), x antal episoder i rad. Vilket är ganska praktiskt, dock måste man se på tv i 3-4 timmar om man inte vill missa ett avsnitt.
     DETTA för att jag för tillfället kollar på desperate housewives (dom e några säsonger efter oss, så jättespännande är det väl inte),, hursomhelst slutar reklamen nu så jag hinner inte komma på fler ointressanta random facts,, bonne soirée <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0