Fransk loppmarknad...

...Är väldigt lik svensk loppmarknad. Faktiskt är den enda skillnaden att böcker och filmer är på franska.

Men det var väldigt mysigt och stämningsfullt!

Jag följde med min värdfamilj som skulle sälja div. gamla leksaker och kläder. Marknaden hålls i "centrum",, vilket är en gata som det i vanliga fall endast befolkas av en gammal gubbe med käpp och basker. Men idag var det i jämförelse mycket folk,, så det var trevligt ;>



Jag köpte ett smärre bibliotek av klassiker på franska, typ molière, zola etc. min värdmamma tycker att jag ska läsa alla klassiker, vilket jag gärna vill; men vi får ser när jag klarar av att läsa dem. För tillfället håller jag på med "jojo kanin", som jag tycker är en lagom nivå för mig! (även om det är många ord jag inte förstår)
Jag köpte dessutom något sött och avlångt som alla tyckte jag borde prova. Det smakade som crêpes typ,, det var ganska gott, men för 5 euro tror jag att jag föredrar gamla hederliga kanelbullar. (som jag saknar något otroligt, tror jag ska FÖRSÖKA mig på att baka det, någon dag då jag har gott självförtroende)

Imorgon är det måndag, risken finns att jag kommer sova mig igenom vissa lektioner för jag har inte sovit mycket de senaste dagarna..;>


Kommentarer
Postat av: frida

haha du och dina barnböcker, men jojo kanin låter spännande hörre du :) Saknar dig

2010-10-03 @ 21:39:21
Postat av: mamma

Fransk Loppis! Nu blir jag lite avundsjuk...

Imorgon är det kanelbullens dag här hemma - pappa kan få skicka ner något bra recept och lite tips...

2010-10-03 @ 21:56:17
Postat av: Anna-Lena

Hej Hanna,

Det är grannen Anna-Lena som har hittat till din blogg. Din pappa berättade idag att du har en blogg. Han berättade även att du bor mellan Toulouse och Bordeaux. Precis där har min syster bott i några år. Min systers man är från Auvillar. När jag tittar på kartan så bör det vara i närheten. Om jag kommer ihåg rätt så var Agen deras "storstad". Må så gott hälsar Anna-Lena

2010-10-05 @ 22:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0